Faqs By Frakt & Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Lagervaror lämnar vårt lager inom 3-5 arbetsdagar oavsett fraktsätt. Beställningsvaror eller varor som tillfälligt är slut har en längre leveranstid. Den aktuella leveranstiden finns specificerad på produktsidan för produkten.
När din beställning lämnat vårt lager tar det normalt 1-2 dagar innan den levereras beroende på var i landet du bor.

Hur går leveransen till?

Leveranssättet varierar beroende på produkt. Vilket sätt som din vara levereras på anges på hemsidan i varukorgen. Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08-00-18.00 till närmsta port, grind eller garageuppfart. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon/SMS av transportföretaget dagarna innan leverans för mer information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.

Mindre försändelser (t.ex takrosetter, dekorationer, lister upp till 150cm ) levereras till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet när det passar dig. Du blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.

Kan jag ändra leveransadress?

Om du väljer att betala med Svea WebPay kan du ändra leveransadress genom att bekräfta ny leveransadress genom BankID. Om du betalar med Swish så bestämmer du själv vilken leveransadress du vill ha. OBS. Vi kan inte ändra leveransadress i efterhand om du har valt betalsätt Faktura eller Delbetalning.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 019-10 09 66 eller via vår hemsida. Vi tar sedan kontakt med dig så fort som möjligt. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Observera att skadan skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Lagervara och tillverkningsvara?

Lagervarorna är redo att skickas ut till dig så snart som möjligt, dock kan även lagervaror ta slut och vi förbehåller oss rätten att detta kan uppstå.

Tillverkningsvaror är produkter som tillverkas specifikt efter ert önskemål, dessa varor kan inte returneras. Vid beställning av tillverkningsvaror får du ett ”sista datum” för ändring eller makulering till din e-post. Efter detta datum går ordern in i produktion och då kan ändringar eller makulering inte längre utföras.

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från oss får du ett mail samt ett SMS med sändningsnummer och en länk som gör det möjligt för dig att spåra försändelsen. Speditören kommer sedan att avisera dig dagarna innan leveransen via telefon/sms, du får då förslag på dag och en tidsintervall för leverans.

OBS! Hemtransport måste bokas inom 4 dagar från avisering från speditören erhålles annars utgår en avgift om 345 kr/dag.

Jag får ingen träff på mitt sändningsnummer, vad gör jag?

Sändningsnumret skickas till dig normalt samma dag som din leverans lämnar lagret. Observera att det kan ta upp till 1 dygn innan försändelsen går att spåra via transportbolaget.

Kan jag få min order levererad senare?

För att se om vi kan senarelägga din order ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på 019-10 06 66.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden till utlämningsställe är mellan 69kr – 149kr .

Alltid hemleverans vid köp av list över 150cm, fraktkostnad 345kr. Fri frakt vid köp över 6000kr!