Faqs By Frakt & Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Lagervaror lämnar vårt lager inom 3-5 arbetsdagar oavsett fraktsätt. Beställningsvaror eller varor som tillfälligt är slut har en längre leveranstid.

Beräknad leveransdag finns för varje produkt på produktsidan och för hela ordern i kassan.
OBS! Det är en beräknad leveransdag och inte en garanterad leveransdag. Om din beställning måste ske med hemleverans är beräknad leveransdag den dagen då du kan boka tid för hemleverans från transportföretaget. Räkna då med att det tar ytterligare en dag innan du har din beställning till leveransadressen. Beroende på var i landet du bor kan leveranstiden bli +- en dag.

Läs mer om leveranser under Beställning & Leverans

Leveranstid provpaket
Provpaket som skickas med Eary Bird är hos dig:
Onsdag morgon om du beställde provpaketet onsdag efter kl 12 - söndag.
Fredag morgon om du beställde måndag-onsdag innan kl 12.

Hur går leveransen till?

Leveranssättet varierar beroende på produkt. Vilket sätt som din vara levereras på anges på hemsidan i varukorgen. Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08-00-18.00 till närmsta port, grind eller garageuppfart. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon/SMS av transportföretaget dagarna innan leverans för mer information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.

Mindre försändelser (t.ex takrosetter, dekorationer, lister upp till 150cm ) levereras till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet när det passar dig. Du blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.

Kan jag ändra leveransadress?

Om du väljer att betala med Svea WebPay kan du ändra leveransadress genom att bekräfta ny leveransadress genom BankID. Om du betalar med Swish så bestämmer du själv vilken leveransadress du vill ha. OBS. Vi kan inte ändra leveransadress i efterhand om du har valt betalsätt Faktura eller Delbetalning.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 019-10 09 66 eller via vår hemsida. Vi tar sedan kontakt med dig så fort som möjligt. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Observera att skadan skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Lagervara och tillverkningsvara?

Lagervarorna är redo att skickas ut till dig så snart som möjligt, dock kan även lagervaror ta slut och vi förbehåller oss rätten att detta kan uppstå.

Tillverkningsvaror är produkter som tillverkas specifikt efter ert önskemål, dessa varor kan inte returneras. Vid beställning av tillverkningsvaror får du ett ”sista datum” för ändring eller makulering till din e-post. Efter detta datum går ordern in i produktion och då kan ändringar eller makulering inte längre utföras.

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från oss får du ett mail samt ett SMS med sändningsnummer och en länk som gör det möjligt för dig att spåra försändelsen. Speditören kommer sedan att avisera dig dagarna innan leveransen via telefon/sms, du får då förslag på dag och en tidsintervall för leverans.

OBS! Hemtransport måste bokas inom 4 dagar från avisering från speditören erhålles annars utgår en avgift om 345 kr/dag.

Jag får ingen träff på mitt sändningsnummer, vad gör jag?

En föravisering skickas till dig samma dag som din leverans lämnar lagret. Om din spårningslänk inte fungerar var vänlig kontakta kundtjänst.

Kan jag få min order levererad senare?

För att se om vi kan senarelägga din order ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på 019-10 06 66.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden till utlämningsställe är mellan 69kr – 149kr .

Alltid hemleverans vid köp av list över 150cm, fraktkostnad 345kr. Fri frakt vid köp över 6000kr!

Beräknad leveransdag

Varje produkt har ett beräknat leveransdatum. Det är den produkt med längst leveransdatum för beställningen som bestämmer när du får leveransen. Detta är ett datum då produkten bör finnas för hämtning hos DHL ombud eller om det gäller hemkörning att leveransen kan bokas från DSV. Leveransen kan ske både tidigare och senare beroende på var i Sverige du bor, datumet är ett beräknat datum som tar hänsyn till den genomsnittliga leveranstiden. Normalt sett sker leveransen 3-5 arbetsdagar efter beställningsdatum. Vi reserverar oss för leveransförseningar som är orsakade av våra transportörer.

Hemkörning levereras inte ut med automatik utan du som kund bokar en tid med DHL, du får en föreslagen tid i din avisering som du kan godkänna eller boka om till en mer passande tid då du vill att beställningen ska levereras.

Varför kan jag bara välja hemleverans?

Alla paket som är längre än 150 cm kan man inte skicka till sk ombud, t.ex. till din mataffär. De måste skickas direkt hem till din dörr. De flesta av våra lister är 200 cm och längre.