BESTÄLLNING

När du gjort en beställning genom vår webbutik d-cor.se eller genom att mejla till info@d-cor.se bekräftar vi beställningen genom att skicka en orderbekräftelse och köpvillkor till den mejladress du angivit. Denna orderbekräftelse är en bekräftelse på att ett avtal om köp mellan dig och Stuckatur i Sverige AB ingåtts. Genomförd beställning innebär också att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn- och person- eller organisationsnummer registreras i vårt affärssystem. Stuckatur i Sverige AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).

KUNDTJÄNST

För mer information och frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi tar emot samtal alla dagar i veckan mån-fredag 10.00-17.00, helger 10.00-15.00 och svarar på mejl inom 24h.

PROVER

Är du osäker på ditt val så erbjuder vi våra kunder kostnadsfria prover på alla våra inomhuslister. Det enda du betalar är 69 kr för frakten.
Gäller taklister, golvlister och vägglister. Läs mer på KUNDTJÄNST - PROVBITAR

Paket med provbitar skickas med DHL och hämtas ut på närmaste utlämningsställe, avisering skickas till uppgiven adress och kan enbart hämtas ut av beställaren, legitimationskontroll.

Vi skickar alltid ett mejl med bekräftelse om att vi skickat iväg ditt paket. Får du inte din avisering inom 10 dagar ber vi er kontakta vår kundtjänst.

PRISER & INFORMATION PÅ VÅR HEMSIDA

Priserna som anges i vår webbutik är i svenska kronor inklusive moms för länder inom EU. Bor du utanför EU ska priserna som visas vara exklusive moms. Det är det pris och den vara som presenteras i kassan vid köptillfället som gäller.

KÖP / BETALNING

I kassan kan du välja mellan betalsätten kortbetalning, Swish, faktura, delbetalning eller förskottsbetalning. Nedan kan du läsa mer om våra olika betalsätt. Stuckatur i Sverige AB har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. När beställningen levereras övergår reservationen till ett köp

Swish

Betala enkelt med mobilen genom att swisha. Det gör du till Swishnummer; 123 691 52 43. Direkt efter du swishat får du en bekräftelse på betalningen via mejl.

Faktura genom Svea Ekonomi

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av D-cor (Stukatur i Sverige AB) överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Du kan gå direkt till Svea Ekonomis hemsida och få information om din faktura. Logga in med Bank-ID.

Delbetalning genom Svea Ekonomi

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Läs mer om Allmäna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Direktbank / Internetbank - I samarbete med Trustly

Betala via din bank med hjälp av Trustly.

Så här går det till:

  1. Välj Direktbank som betalalternativ i kassan
  2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
  3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
  4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

Följande banker ingår: Danske Bank, Forex, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandiabanken, Sparbanken Syd, Swedbank

LEVERANSER

Leverans till utlämningsställe

Till privatpersoner levereras normalt alla mindre paketförsändelser till ett paketutlämningsställe (DHL Service Point) i närheten av din utvalda leveransadress. Mindre företag som ej är på plats hela dagarna väljer också detta fraktalternativ. Du får ett SMS när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom 14 dagar. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden.

Till privatpersoner förbehåller sig Stuckatur i Sverige AB även rätten att välja lämpligt leveranssätt. Vid till exempel beställningar av prover, som ryms i ett vadderat kuvert och som går ned i Postens gula brevlådor, förbehåller sig Stuckatur i Sverige AB rätten att skicka beställningen brevledes direkt hem till kundens brevlåda.

Direktleverans

För företag med bemanning under normal kontorstid skickas normalt varorna direkt till angiven adress. För alla lister som är längre än 150 cm eller mer skrymmande leveranser skickar vi direkt hem till privatpersoner. Både företag och privatpersoner får alltid en avisering av transportbolaget innan utkörning sker. Varorna skickas då till porten om du bor i lägenhetshus eller till tomtgränsen om du bor i villa.

Produkterna levereras under dagtid och kräver att en mottagare kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre orter i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Leveransförseningar

Om Stuckatur i Sverige AB inte kan leverera inom avtalad tid ska konsumenten inom 24h informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Kan inte Stuckatur i Sverige AB heller åtgärda felet inom skälig tid har konsument rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.

Transportskada

Eventuella transportskador som uppstått under transporten till dig står Stuckatur i Sverige AB för. Om du vid mottagandet av godset upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Fotografera alltid synliga transportskador.

Skadan rapporteras till vår kundtjänst på 019-100966 eller via e-post info@d-cor.se.

Ej uthämtade paket

Som köpare ansvarar du för att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Vi tar ut en avgift om 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger kvar hos paketombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt Returbeskrivningen nedan.

Leveranser Norden / International deliveries

For deliveries outside Sweden, please contact customer service on telephone +46 19-10 09 66 or send an email to info@d-cor.se

Vid leverans utanför Sverige ber vi dig kontakta kundtjänst på telefon +46 19-10 09 66 eller skicka ett mejl till info@d-cor.se

ÅNGERRÄTT / RETUR

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Stuckatur i Sverige AB istället hela 30 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten.

En förutsättning för ångerrätten är dock att varan är oanvänd och oskadad samt att. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Du har inte rätt att ångra dig om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Vi vill uppmärksamma kunden att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.

Vid utnyttjande av ångerrätt eller retur, mejla oss alltid på info@d-cor.se eller ring 019-100 966 senast 30 dagar efter det att du mottog varan/varorna som du vill returnera. Vi behöver alltid följande information av dig:

1) Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan).
2) Namn och kontaktuppgifter.
3) Artikelnummer och antal på de produkter som önskas returneras.

Returen skall ske med Posten Företagspaket, DHL Företagspaket, Schenker Företagspaket eller med Fedex och du som kund står för returkostnaden. Du kan också fråga oss vad vi skulle ta för en returfrakt. Kunden har ansvaret för varan till dess att den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller till paketutlämningsställen.

Returadress: Stuckatur i Sverige AB, Virkesvägen 4, 703 83 Örebro. Tänk på att du alltid ska kontakta kundtjänst innan du skickar en retur. Vi ordnar med bokning av frakt och skickar korrekta fraktsedlar till dig. För företag som handlar hos Stuckatur i Sverige AB tillämpas Köplagen.

Länk till konsumentverkets ångerblankett;
Ångerblankett (.pdf)

Återbetalning

Återbetalningar betalas ut till det kontokort/bankkonto som användes vid beställning. Konsumenten har rätt att återfå hela summan av köpet inklusive fraktkostnaden vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag Stuckatur i Sverige AB mottagit meddelandet. Returfrakt betalas av konsumenten. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan sker återbetalningen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi hela summan av köpet inkl. fraktkostnaden på ditt kort.

REKLAMATION

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig inom skälig tid (2 månader) kontakta vår kundtjänst på info@d-cor.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna tillsammans med bild. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer ska göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Konsumenten har 3 års reklamationsrätt. Reklamationen ska rapporteras senast 2 månader efter konsumenten mottagit leveransen. Vid godkänd reklamation står alltid Stuckatur i Sverige AB för ny frakt och eventuell returfrakt samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Boka aldrig hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om omständigheter gör att det först vid montering går att se att varan ifråga är felplockad.

Var noggrann att kontrollera dessa produkter innan uppsättning eller montering. Stuckatur i Sverige AB ersätter ej för eventuella hantverkskostnader i samband med en reklamation. Därför är det viktigt att du kontrollerar varorna innan installation.

Återbetalning vid reklamation

Om Stuckatur i Sverige AB företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag Stuckatur i Sverige AB mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
www.arn.se
Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm

Konsument Europa – en fristående enhet inom Konsumentverket – har utsetts till kontaktpunkt för tvistlösning online (ODR).
Länk till europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR); http://ec.europa.eu/odr

Stuckatur i Sverige AB följer kraven för PCI DSS.

PERSONUPPGIFTER

I samband med att du registrerar dig som kund hos oss eller genom din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av Stuckatur i Sverige AB och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.

COPYRIGHT

Allt innehåll på www.d-cor.se, så som text, bilder, filer, logotyper och program tillhör Stuckatur i Sverige AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar. För att använda material från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd från oss.

FORCE MAJEURE

Både Stuckatur i Sverige AB och kund ska vara befriade från fullgörande av köpet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som Stuckatur i Sverige AB eller kund inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar köpets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som Stuckatur i Sverige AB eller kund ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar Stuckatur i Sverige AB eller kunds fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Stuckatur i Sverige AB
Org.nr: 556969-8391

Virkesvägen 4,
703 83 Örebro
Tel: 019-100966
info@d-cor.se