Vanliga frågor

Vad är skillnaden mellan materialen?

Skillnaden mellan Polyuretan & Polystyren (frigolit)

Polyuretan är en slagfast hård plast med en tjock fin vit yta, detaljerna på ornamenterade lister framträder tydligt och fint. Kan målas med all sorts färg och kan användas utomhus.

Frigolitlisterna är inte lika fasta men funkar alldeles utmärkt, mindre taklister är av hårdare frigolit och har en fin slät yta. Större taklister i frigolit är mindre fasta och ska sågas med en fintandad såg med varsamhet. Tänkt på att måla med vattenbaserad färg, ej lämpad att placeras på låg höjd utan rekommenderas på tak eller högt uppe på en vägg.

När lister, paneler eller motsvarande placeras i "nå-höjd", bör endast lister av materialet polyuretan användas, slagfast och lätt att reparera om olyckan är framme alla sorters målning. Polystyren(frigolit) får endast målas med vattenbaserade färger, ej lämpad att placeras på låg höjd utan rekommenderas på tak eller högt uppe på en vägg.

Om det är tveksamheter kring materialet är ni välkomna att höra av er och beställa gratis prover för att jämföra. Kontakta oss med uppgifter via info@d-cor.se.

Hur kan jag som kund känna mig säker med kvalitén?

Våra produkter är tillverkade i fabriker som använder sig av den senaste teknologin inom branschen och har höga produktionsnivåer. Varje produkt kvalitetssäkras för att säkerställa stabilitet, form och konsistent. Innan leverans till kund kontrolleras produkterna en sista gång.

Vi vill ha kunder som är nöjda med oss och våra produkter, är du missnöjd med en vara kontakta oss så löser vi det.

Montering

Se bruksanvisningar

Måste produkterna målas?

Alla taklister & vägglister i Polyuretan (PU) har en fin vit hård yta. Det går bra att inte måla om man tycker att listen sitter bra mellan tak/vägg.

Lister i frigolit ska alltid målas, tänk på att det ska vara vattenbaserade färger.

Vad har ni för betalningssätt?

Vi erbjuder:

  • Kortbetalning
  • Direktbetalning via internetbank
  • Faktura
  • Swish
  • Delbetalning
  • Eventuell delbetalningskampanj. Ex: Köp nu betala i december 2016

Är det säkert att betala med kort?

Alla kortbetalningar sker via en PCI-certifierad samarbetspartner (PayEx). All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortet giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Hur lång är leveranstiden?

Samtliga produkter är lagervaror och levereras inom 3-5dagar. Om en vara är slut meddelar vi det inom 24h.

På specialbeställda varor variera leveranstiden. När vi fått bekräftad leveranstid skickar vi denna till dig via e-mail.

Hur går leveransen till?

Leveranssättet varierar beroende på produkt. Vilket sätt som din vara levereras på anges på hemsidan i varukorgen. Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08-00-18.00 till närmsta port, grind eller garageuppfart. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon/SMS av transportföretaget dagarna innan leverans för mer information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.

Mindre försändelser (t.ex takrosetter, dekorationer, lister upp till 150cm ) levereras till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet när det passar dig. Du blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.

Kan jag ändra leveransadress?

I kassan kan du välja "annan leveransadress". Där skriver du vilken adress du önskar att leverera din beställning till, observera att detta endast är möjligt vid kort- eller direktbetalning. Om du betalar via Klarna behöver du kontakta oss om ändring av leveransadress.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 019-10 09 66 eller via vår hemsida. Vi tar sedan kontakt med dig så fort som möjligt. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Observera att skadan skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Lagervara och tillverkningsvara?

Lagervarorna är redo att skickas ut till dig så snart som möjligt, dock kan även lagervaror ta slut och vi förbehåller oss rätten att detta kan uppstå.

Tillverkningsvaror är produkter som tillverkas specifikt efter ert önskemål, dessa varor kan inte returneras. Vid beställning av tillverkningsvaror får du ett ”sista datum” för ändring eller makulering till din e-post. Efter detta datum går ordern in i produktion och då kan ändringar eller makulering inte längre utföras.

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från oss får du ett mail samt ett SMS med sändningsnummer och en länk som gör det möjligt för dig att spåra försändelsen. Speditören kommer sedan att avisera dig dagarna innan leveransen via telefon/sms, du får då förslag på dag och en tidsintervall för leverans.

Jag får ingen träff på mitt sändningsnummer, vad gör jag?

Sändningsnumret skickas till dig normalt samma dag som din leverans lämnar lagret. Observera att det kan ta upp till 1 dygn innan försändelsen går att spåra via transportbolaget.

Kan jag få min order levererad senare?

För att se om vi kan senarelägga din order ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på 019-10 06 66.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden till utlämningsställe är mellan 69kr – 149kr .

Alltid hemleverans vid köp av list över 150cm, fraktkostnad 345kr. Fri frakt vid köp över 6000kr!

Hur kan jag få veta status på min order?

Vi skickar alltid bekräftelsemail så fort din order kommit in i vårt system. Inom 1-3 arbetsdagar efter att du lagt din order kommer vi skicka dig en bekräftelse på när varan beräknas lämna lagret. När varan lämnat lagret får du ännu ett mail från oss med sändningsnummer på din order.

Hur avbokar jag min order?

För att avbeställa din order kan du mejla till info@d-cor.se eller ringa 019-10 06 66. Om din order redan blivit skickad låt bli att hämta ut den dock tillkommer returfrakts kostnad.

Var är min order?

Om du fått ett sändningsnummer på din beställning kan du spåra din order genom att gå in på respektive fraktbolag och spåra din sändning.

Kan jag få hjälp vid min beställning?

Absolut, du kan alla dagar mellan 8-18 ringa vår kundtjänst för att få hjälp med din beställning.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Vid retur kan du antingen skicka mejl till info@d-cor.se eller ringa kundtjänst på 019-10 06 66

Hur lång är er returrätt?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Stuckatur i Sverige istället hela 30 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten. Vid retur kan du antingen skicka mejl till info@d-cor.se eller ringa kundtjänst på 019-10 06 66

Är det fri retur hos er?

Returen skall ske med Posten Företagspaket, DHL Företagspaket, Schenker Företagspaket eller med Fedex och du som kund står för returkostnaden. Du kan också fråga oss vad vi skulle ta för en returfrakt. Kunden har ansvaret för varan till dess att den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller till paketutlämningsställen.

Om vi skickat fel vara till er står vi för returkostnaden.

Hur lång tid har jag på mig att skicka tillbaka min vara?

Från det att du mottagit dina fraktsedlar har du 30 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Om du ej använt dina fraktsedlar inom 30 dagar kommer vi att stänga ert returärende och returrätten hävs.

Vilka öppettider har er kundtjänst?

Vi har öppet alla dagar mellan 8-18, med undantag för midsommarafton, midsommardagen, julafton, juldagen, nyårsafton och nyårsdagen.

Kan jag se varan någonstans innan jag köper den?

Nej, men vi skickar prover helt kostnadsfritt, det enda du betalar är frakten på 69 kr och 119 kr för fasadlister. Gäller för samtliga tak-, vägg-, fasad-, golvlister samt taklister för indirekt ljus. De 69/119 kr för frakten får du tillbaka när du handlar dina lister. Vi skickar ut en rabattkod efter du beställt dina prover.

Har ni bytesrätt?

Nej, vi erbjuder 30-dagars retur-/ångerrätt när du handlar av oss. Om du önskar en annan produkt än den du beställt skapar vi en retur om det är inom returrätten och lägger en ny beställning till dig på rätt produkt.